ناگفته ها

گذری بر زشتی ها و زیبایی های پنهان

ناگفته ها

گذری بر زشتی ها و زیبایی های پنهان

ما و این تعطیلات...!

تا وقتی بچه بودم، شب های قدر با مادر و مادربزرگ می نشستیم دعای جوشن کبیر می خوندیم. من هم چون همیشه قرآنم توی مدرسه 20 بود، نصف دعا رو می خوندم! اما حالا بعد از گذشت سال ها از اون روزها، شاید دیگه وقتی برای این کارها نمونده و اینقدر موضوعات عقب افتاده توی فکرمون هستم که حتی فرصت فکر کردن به این چیزها رو نداریم. البته بعضی از این تعطیلات اصلا به هیچ کاری نمی آن. فقط باید بشینی توی خونه. تلویزیون هم که تعطیل. اگه بخوای اینترنت هم وصل شی که سرعتش کلافه می کنه. اما چند سالیه که با اومدن دی وی دی و فیلم های روز این مشکل هم حل شده و دیگه حوصله کسی سر نمی ره!

ما هم توی این تعطیلات فرصت کردیم یک سری به آرشیو بزنیم و چند تا فیلم که خیلی وقت بود ندیده بودیم ببینیم. از ترسناک مثل Hostel 2 گرفته تا Deuce Bigallow، Letters From Iwojima، Forgotten و Ever After . خلاصه تمام وقتمون به فیلم گذشت. اما یکی از این فیلم ها که به نظر من ارزش بیشتری داشت، Beyond The Borders بود.

این فیلم با بازی Angelina Jolie که معرف همه است و Clive Owen که توی این فیلم در حد و اندازه های خوبی ظاهر شده بود، است و موضوع کلی در مورد افرادی هست که در سازمان ملل و برای حمایت از حقوق بشر به انسان های بی سرپرست کمک می کنند.

شاید نمایش صحنه های واقعی از وضعیت مردم اتیوپی و مرز تایلند که در گرسنگی به سر می برن، از نکات قشنگ این فیلم باشه. مخصوصا در نمایی که یک بچه سیاهپوست در وسط بیابون نشسته و یک لاشخور در چند قدمی اون آماده خوردنشه! مادرش هم اونطرف تر، با از دست دادن نصف شکمش ( که خورده شده) در حال مردنه. در عین حال در صحنه دیگری از فیلم که در تایلند هست، شورشی ها، یک نارنجک به دست یک بچه می دن!

نمی خوام از نکات فنی فیلم صحبت کنم چون جاش اینجا نیست. اما فکر می کنم اگه فرصت کردین یک نگاه به این فیلم بندازین. مطمئنم که عین 2 ساعت پای فیلم می شینین و تا آخرش دنبال می کنین. البته بگم که صحنه های آخر که در چچن فیلم برداری شده، با نشان "لا اله الالله محمد رسول الله" بر روی سر و چهره خشنی که از شورشی های چچن نشون می دن، خیلی به واقعیت نزدیکه و تا آخرش نمی فهمین که چه اتفاقی می افته! هر چند که من به این جور پایان های فیلم بیشتر اعتقاد دارم. چون از پایان هایی قشنگ که آخرش همه به هم می رسن خسته شدم.

 

حالا هی بشینیم بگیم چرا اینقدر تعطیلی داریم!

نظرات 4 + ارسال نظر
حسام شنبه 14 مهر 1386 ساعت 05:01 ب.ظ http://hessamm.blogsky.com

می بینم که داری وارد حیطه نقدنویسی می شی و دستی به قلم می بری!
من خیلی وقته قصد دارم این فیلمو ببینم اما وقت نمی شه.
Clive Owen بازیگریه که فراز و نشیب زیاد داره. بعضی وقتا خیلی خوب بازی می کنه و در بعضی فیلم ها خیلی بد.

البته من کوچکتر از آن هستم که بخواهم در این مورد نظری بدهم ولی...!
راستش از وقتی آقا Clive‌ توی فیلم Closer دست از پا خطا کرد، ازش بدم اومده!!

فرشته شنبه 14 مهر 1386 ساعت 11:37 ب.ظ http://freshblog.blogsky.com

حیف شد که آخرش Angelina Jolie روی مین ترکید!!!!!!!!

حالا باز خوبه کاری که باید انجام می داد رو انجام داد!!!!

مینو دوشنبه 7 آبان 1386 ساعت 11:08 ق.ظ

واقعا تو این تعطیلی های ما که دقیقه نود تاریخ و مدتشون تعیین میشه. فیلم دیدن بهترین راه حله

شهره جمعه 23 آذر 1386 ساعت 03:08 ب.ظ

قربون معرفتت / چرا از پایان خوش خوشت نمیاید؟همش زیر سر این فرشته است!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد