ناگفته ها

گذری بر زشتی ها و زیبایی های پنهان

ناگفته ها

گذری بر زشتی ها و زیبایی های پنهان

هنرپیشه محبوب من!

چند روز پیش در همشهری خبری چاپ شده بود که در اون اهدای جایزه سینما تک آمریکا به جولیا رابرتز شرح داده شده بود. این جایزه تا حالا به افرادی چون شون کانری، استیون اسپیلبرگ داده شده و یکی از مهمترین جوایز سینمایی حساب می شه.

این موضوع بهونه ای شد که من دست به کیبورد ببرم و در مورد این هنرپیشه 40 ساله آمریکایی خودم بنویسم. راستش اولین فیلمی که از جولیا رابرتز دیدم خیلی سال پیش بود به نام Hook که در اون نقش یک فرشته کوچیک رو داشت و از قیافش خوشم نیومد. اما بعد از دیدن چند فیلم دیگه ش تازه فهمیدم که چه هنرپیشه ایه. فیلم های زیر به نظر من جزء کارهای بی نظیر اون بوده:

Ocean’s Eleven,

 Runaway Bride,

 My Best Friend’s Wedding,

 Mexican و بالاخره فیلم Notting Hill که دیدنش رو به همه توصیه می کنم.

 

یکی از ویژگی های مهم فیلم هایی که جولیا در اون بازی می کنه اینه که اصلا صحنه های زیر 18 سال در اون به چشم نمی خوره و یا حداقل اگر هم بخوره در حد چند ثانیه است . شاید فیزیک بدنی اون و چهره نه چندان زیباش دلیل اون باشه ولی چیزی که مهمه اینه که جولیا رابرتز تنها صورتش برای یک فیلم کافیه. هر حسی که بخواد در چهره ش نمایان می شه: خوشحالی، غم، خنده ، گریه، عشق، ترس.... خلاصه هر چی که فکرشو بکنین. به نظر من جولیا رابرتز نمونه یک بازی زیر پوستی است که در این دور و زمونه از کمتر هنرپیشه ای میشه دید. افراد دیگه ای مثل انجلینا جولی، هلن هانت، نیکول کیدمن و دیگران که سمبل بازی های خوب بودن و هستن، همه و همه در یک خط بازی کردن ولی جولیا رابرتز دنیایی از نقش ها رو بازی کرده.

شاید قیافه نه چندان زیبای اون باعث شده تا وقتی به فیلم هاش نگاه می کنیم، به دنبال چیز دیگه ای در بازیش باشیم. دنبال اینکه چطور یک زن در هالیوود، اون هم با این قیافه تونسته اینقدر مهم بشه. وقتی می خنده ، کاملا حس خنده رو منتقل می کنه و شما رو می بره به یک دنیای دیگه. وقتی گریه می کنه ناخودآگاه اشک توی چشم آدم.... خلاصه محشره.

 

نمی دونم کار درستیه که هنرپیشه های ایرونی رو با هنرپیشه های هالیوودی مقایسه کنیم یا نه. ولی از اونجایی که بیشتر اونها مرجع تقلید شون هالیووده بد نیست گهگاهی یک مقایسه ای انجام بدیم تا بفهمیم کجا هستیم. اگه بخوام بگم یکی رو توی ایران با جولیا رابرتز مقایسه کنم، فقط می تونم بگم فاطمه معتمد آریا!!! البته به نظرمن.  تا نظر دیگران چی باشه...

نظرات 4 + ارسال نظر
فرشته چهارشنبه 25 مهر 1386 ساعت 09:10 ب.ظ http://freshblog.blogsky.com

آره فکر خوبیه گوهر خیراندیش رو با جولیا رابرت مقایسه کن قیافه هاشون بهم میخوره اما در مورد فیزیک مطمئن نیستم!!!

اگه به چشم خواهری بهش نگاه کنیم.... فیزیکش هم ای بد نیست...!

حسام پنج‌شنبه 26 مهر 1386 ساعت 01:04 ق.ظ http://hessamm.blogsky.com/

من اولین فیلمی که از جولیا رابرتز دیدم The Pelican Brief بود که ازش خیلی خوشم اومد. به نظر من بهترین بازیش رو توی فیلم Closer انجام داده. البته تمام فیلمهاش فوق العاده هستن. من The Mexican رو هم خیلی دوست دارم.
اتفاقا مقایسه ای که انجام دادی هم خیلی خوب بود. راست می گی، معتمد آریا می تونه جولیا رابرتز ایران باشه.

متاسفانه اولی که گفتی ندیدم ولی همینMexican هم نمونه ای از بازی های جذابشه. مخصوصا صحنه ای که اون پسره آدم دزده رو ( که همجنس باز هم هست) راهنمایی می کنه!

علی ع دوشنبه 7 آبان 1386 ساعت 10:58 ق.ظ

جولیا شاید خیلی خوشگل نباشه ولی سکسی هست و خداییش از اون چهره هاست که دل می بره خیلی دوسش دارم من یکی از فیلم های معرکه و البته مشهوری که از این بانو (!) دیدم Pretty Woman هست من اونو که میینم یاده میترا حجار می افتم شاید خیلی هم ریط نداشته باشن!!

مهم اینه که تو حسی که می خوای در میترا حجار پیدا کرده ای!! حالا بی خیال ربطش!

مینو دوشنبه 7 آبان 1386 ساعت 11:17 ق.ظ

با این که معتمدآریا ،جولیا رابرتز ایرانه خیلی موافقم. مقایسه خیلی خوبی کردید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد