ناگفته ها

گذری بر زشتی ها و زیبایی های پنهان

ناگفته ها

گذری بر زشتی ها و زیبایی های پنهان

رابطه شادی و سیاست!

روزی نیست که سر از بالش بر نداریم و شاد نشیم. واقعا چرا میگن ما مردمی غمگین هستیم؟ مگه دیگه از دنیا چی میخوایم؟ همه توی این مملکت دارن سعیشون رو می کنن تا ما شاد باشیم. از سوپرمارکت محله گرفته تا رییس جمهورمون که با جملات قصار و نغض همش در حال شاد کردن مردمه. باور کنین شوخی نمی کنم. وقتی به رییس جمهورهای کشورهای دیگه نگاه می کنیم چیزی نمی بینیم جز سیاست و کارهای زشت و ناپسند. مثلا همین جرج بوش کافر! چند وقت پیش رفته بود جمهوری آذربایجان و در مراسمی شروع کرده بود به رقص لزگی! خودش رو کرده بود مضحکه عام و خاص. یا مثلا سارکوزی که هر روز گندش در میاد که با یک مانکن جدید عکس گرفته. پوتین هم که رفت، اما معلوم شده بود که هم شکارچی بوده، هم راننده فرمول یک و هم کاراته باز.

 

اما خودمونیم تا حالا از رییس جمهورمون چیزی که خارج از عرف باشه دیدین یا شنیدین؟ تمام حرفاش همراه با یک شیرینی خاصیه که تا حالا هیچوقت نظیرش رو نداشتیم. چند روز پیش بود که پیشنهاد داد تا برای معاملات ارزی اوپک از یک ارز جدید استفاده بشه. بعدش هم شنیدیم که یک گروه متخصص مامور شدن تا کارشناسی کنن ببینن چیکار میشه کرد. به نظر من که اگر واحد پول جدید به نام "پیزوری" یا "زپرتی" ثبت بشه خیلی عالیه. هم برای مردم ناآشنا نیست چون قبلا با نام پزوتا آشنا شده اند و تلفظش براشون ساده است. در ضمن برای همیشه نام و خاطره رییس جمهورمون زنده میمونه. مثلا گفته میشه: بهای نفت خام اوپک به بشکه ای  120 پیزوری (یا زپرتی ) رسید. اما واقعیتش هنوز فکر نکردم روی اسکناس ها چه طرحی می تونن بزنن!!

نمونه دیگه اش همین اظهارات در مورد  برنامه ریزی دزدیده شدن وی در کشور عراقه. میگفت قرار بود من را بدزدند، اما آمریکایی ها وقتی فهمیدن  ما بو بردیم که ما روی هوا بودیم و به سمت ایران میومدیم! FBI هم که دچار پیچش در ناحیه معده شده بود، دست از پا درازتر به آمریکا برگشت. حالا از همه جالبتر این که هدف این دزدی چی بوده؟ بعله، قرار بوده رییس جمهور ما در مقابل تاسیسات هسته ای تحویل داده بشه. یعنی زنگ بزنن به دفتر رییس جمهوری بگن: سانتریفوژ بیار، احمدی نژاد تحویل بگیر!! (البته اگه کسی محلشون میداد)

هیچوقت هم مشاهده نشده که بدون آمار و مدرک و دلیل حرف بزنه. از کاغذها و نمودارهایی که همراهشه کاملا مشخصه. مثلا یادتون میاد در دانشگاه کلمبیا در جواب کسی که به مشکلات همجنس بازان در ایران اشاره کرد چی گفت؟ خیلی طنازانه جواب داد: "ما اصلا در کشورمون مثل کشور شما همجنس باز نداریم". هر کی هر چی میخواد فکر کنه. من که خیلی حال کردم. چون تا حال ندیده بودم با یک جمله این قدر آدم با هم و با صدای بلند بخندن.

 

در هر صورت من به شخصه امیدوارم که برای دور دوم هم بتونیم از همین رییس جمهور استفاده کنیم. رسما هم حمایت خودم رو از اون اعلام می کنم. چون مطمئن هستم که میتونیم شاهد رشد روز افزون حوادث و اخبار غیر منتظره باشیم که صد البته علاوه بر کمک به شکوفایی اقتصادی، کمک شایانی به گشایش لبهای امت به خنده و تبسم خواهد کرد. اینطوری دیگه لازم نیست به برنامه های صد تا یک غاز هجو صدا و سیما که توش چرت و پرت میگن گوش کنیم. وقتی هم که رییس جمهور ببینه اینطور مورد استقبال عموم قرار گرفته، سعی میکنه بیشتر مصاحبه زنده پخش کنه و طرح هاش رو به گوش مردم برسونه. پس نتیجه اخلاقی این که هم شعور سیاسی مردم بالا میره، هم سطح زندگی ارتقا پیدا می کنه و هم سطح کیفی برنامه های طنز بالا میره!

 

باشد که خدا سایه این نعمت رو از سر ما کم نکنه!

 

نظرات 1 + ارسال نظر
فرشته یکشنبه 9 تیر 1387 ساعت 07:06 ب.ظ http://freshblog.blogsky.com

برای واحد پول گلابی و اسکل رو پیشنهاد می کنم... اینها برای مردم ایران خیلی آشناست و مردم از اینها برای صدا زدن هم زیاد استفاده می کنند. مثلا می تونیم بگیم یک بشکه نفت به ارزش دو اسکل معادل ۵ گلابی می باشد ....
کرکر خنده است آ آ آ آ آ خداییش!!!

ایشون رو هم برای تامین برنامه های طنز آمریکا می خواستن نه چیز دیگه ای!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد